PREDSTAVA „NEVIDLJIVI LJUDI“ U BITEF TEATRU

Predstava „Nevidljivi ljudi“ po tekstu Jelene Kajgo, u režiji Nemanje Rankovića biće izvedena u subotu 19.novembra na sceni Bitef teatra u 20 časova.

Scenograf je Marijana Zorzić Petrović, kostimograf Tamara Bušković, muziku potpisuje Miroljub Aranđelović Rasinski, a scenski pokret Ivica Klemenc. U predstavi igraju Momčilo Murić, Slobodan Ljubičić, Divna Marić, Danica Ljubičić i Branislav Ljubičić.

Predstava „Nevidljivi ljudi“ nova je produkcija Narodnog pozorišta u Užicu i premijerno je izvedena u oktobru.

Drama „Nevidljivi ljudi“ Jelene Kajgo napisana je još 2011. godine, ali začudo tek sada je našla svoje mesto na repertoaru jednog pozorišta. Ovaj zanimljiv, višeslojan tekst prati Oskara, poznatog pisca koji angažuje Anitu, eskort devojku, da igra ulogu po njegovom tekstu i samo za njega. Originalnost zapleta leži u činjenici da Anita po tom tekstu glumi Nevenu, Oskarovu ženu, ali ne onu stvarnu koju ćemo uskoro upoznati, ne gorčinom ispijenu sredovečnu ženu, već neku izmaštanu Nevenu koja je ludo zaljubljena u njega i koja živi u svetu gde smrt i ne postoji.

Pored Nevene, u stvarnom životu srećemo i Oskarovog prijatelja Relju, lekara alkoholičara zgađenog patnjom i ljudskom bedom, i najzad, tu je (a zapravo nije) i Anitin brat Darko koji živi „na crno“ negde u Americi i koji se sestri javlja samo preko skajpa. Neraskidivo povezani, a opet užasno usamljeni u svojim nezadovoljstvima i lažima likovi ove elegantne drame očajnički žele da daju životima neki dublji smisao. Te patetične strategije eskapizma zapravo ih samo još više sputavaju da žive punim životima, da vole ili budu voljeni, a sva ta praznina neumitno dovodi do tragičnog kraja. Komad naizgled labave forme, nosi u sebi materijal za različita tumačenja, ali u stvari sve je ovde čvrsto konstruisano, u promišljenim kauzalnostima, nepovezani detalji i činjenice postepeno se sklapaju u jednu tragičnu sliku čovekove težnje da pronađe svoje mesto u svetu.

Reditelj Nemanja Ranković je s puno pažnje i promišljenosti pristupio ovom potentnom tekstu, akcentujući upravo tu sputanost, nemogućnost ostvarenja želja, nemogućnosti bega…

…U svakom slučaju odličan repertoarski potez, gde jasnoća i preciznost koncepta otvaraju mnoga vrata za tumačenje ovog teksta.

Boban Jevtić, NIN