MAGBET

Bitef teatar i Centar za kulturu Tivat

Plesna predstava, po motivim drame Vilijama Šekspira

MAGBET

 

Koreografija: Miloš Isailović

Kompozitor: Draško Adžić

Dramaturgija: Jelena Kajgo

Scenografkinja: Jasmina Holbus

Kostimografkinja: Slavna Martinovic

Reditelj na predstavi: Luka Mihovilović

Izvršna produkcija: Jovana Janjić i Vojislav Kaluđerović

Foto i dizajn: Slavica Dolašević

 

Igrači: Miloš Isailović, Dejan Kolarov, Ana Ignjatović-Zagorac, Nataša Gvozdenović, Tamara Pjević, Jelena Bulatović, Miona Petrović i Branko Mitrović

 

BITEF DENS KOMPANIJA / BITEF DANCE COMPANY

Bitef dens kompanija osnovana je 2009. godine kao prva trupa savremene igre u Srbiji koja je vezana za jednu instituciju kulture, i koja je omogućila da publika tokom cele pozorišne sezone može da prati kvalitetan plesni teatar. Tokom sedam godina postojanja Bitef dens kompanija je realizovala čak dvadeset šest plesnih produkcija i preko sto gostovanja u zemlji i svetu, (Slovenija, Hrvatska, Crna Gora, Poljska, Švedska, Mađarska, Japan, Bosna i Hercegovina, Makedonija…).  Kompanija je ostvarila saradnju sa nekim od najeminentnijih domaćih, regionalnih i evropskih koreografa, poput Gaja Vajcmana, Roni Haver, Jasmin Vardimon, Isidore Stanišić, Edvarda Kluga, Matjaža Fariča, Dalije Aćin, Zorana Markovića, Maše Kolar, Branka Potočana, Lea Mujića…

Predstave Mirisi cimeta, Otelo, Božanstvena komedija, Karmen u IV runde, Alfa bojsi, Yesterday, Don Žuan, Ptice…, doprinele su da se formira nova publika koja redovno prati plesni repertoar, a otvorena je i plesna scena za decu koja ima za cilj da najmlađoj publici približi umetnost igre.

Bilans rada Bitef dens kompanije nakon osam godina čini veliki broj nagrada – čak dvadeset tri. Od toga – tri nagrade „Dimitrije Parlić“, koreografima Edvardu Klugu, Jasmin Vardimon i Milošu Isailoviću, devet nagrada igračima kompanije za plesne interpretacije, nagrade na festivalima za predstave u celini, kao i dve Specijalne nagrade za inovativni pristup u savremenom plesnom teatru koreografkinjama Isidori Stanišić i Daliji Aćin.

 

MAGBET

Plesna predstava Magbet, nastavak je repertoarske politike Bitef dens kompanije, koja ima za cilj da publici predstavi nove pravce razvoja plesnog teatra, kroz koreografske inscenacije velikih dela svetske književnosti. Do sada su realizovani Šekspirov Otelo, Danteova Božanstvena komedija, Molijerov Don Žuan, Aristofanove Ptice…

Koreografija predstave Magbet poverena je mladom koreografu Milošu Isailoviću, koji je u Bitef dens kompaniji ostvario veliki broj izuzetnih igračkih uloga, a za svoju prvu koreografsku postavku Dunjaluk u produkciji Bitef teatra, dobio je nagradu Dimitrije Parlić.

I u ovoj plesnoj postavci, baziranoj na klasičnom dramskom konceptu, Magbet će biti samo idejno polazište za razvoj autorovog viđenja savremenog sveta, u kontekstu atmosfere koja vlada u ovom čuvenom Šekspirovom delu – to je mračni svet zavere, zločina, psiholoških devijacija, vlastoljublja, strasti…

Savremeno koreografsko tumačenje Magbeta nudi pregršt scenskih mogućnosti. Lik Ledi Magbet uvek je izazivao posebnu pažnju, a svakako vrlo je atraktivna i pojava tri veštice, koje će, kao i svi ostali likovi, biti vizuelno uklopljene u vanvremenski okvir, pružajući publici osećaj modernosto, savremenosti i nadasve univerzalnosti Šekspirovih ideja.

Jelena Kajgo, umetnička direktorka Bitef dens kompanije

 

REČ AUTORA:

Magbeta doživljavam kao priču o unutrašnjoj borbi dvoje ljudi. Ljudi sa velikim ambicijama. Cela priča je prožeta ženskim principom, odlučnošću, ali i manipulacijom. Sve je dozvoljeno u borbi za presto, ili danas u borbi za vlast i visoku poziciju. I na kraju se plaća previsoka cena, kraljevstvo je dobijeno u krvi, ludilu i kajanju. Šekspir nas kroz priču o Magbetu upozorava da ko želi vlast pod svaku cenu nikad nema dobre namere, i spreman je na sve. I upozorava da pazimo na svoje želje i žudnje, jer nam se mogu ostvariti. A na vrhu ostajemo sami, tu duvaju jaki vetrovi, i na toj čistini vidi se sva naša prljavština.

 

MILOŠ ISAILOVIĆ – koreograf

Rođen 1988. godine u Loznici. Tokom školovanja u Baletskoj školi Lujo Davičo, kao jedan od najdarovitijih učenika, dobija stipendiju na Baletskoj akademiji u Cirihu. Posle povratka iz Ciriha, diplomira u školi Lujo Davičo.

Od 2009. godine igrao je na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu, a istovremeno je i član Bitef dens kompanije u Bitef teatru. U Narodnom pozorištu je igrao je u baletima Uspavana lepotica, Labudovo jezero, Žizela, Don Kihot…, zatim u predstavama Interval, Ko to tamo peva, Viva la Vida, Dama sa kamelijama, Lisabonska priča… U Bitef dens kompaniji igrao je u produkcijama Voljen, Otelo, Božanstvena komedija,  Alfa Bojsi, Kada bismo svi malo utihnuli, Yesterday, seti se da zaboraviš, Želeće mašine, Don Žuan, Ptice…

 

Nagrade:

Treća nagrada na međunarodnom takmičenju u Berlinu 2005. godine

Prva nagrada na međunarodnom takmičenju u Ćezeni 2005. godine.

Državni šampion u modernom plesu Srpske Plesne Asocijacije

Dobitnik nagrade za najboljeg koreografa na Dens festivalu u Novom Sadu 2012. godine

Dobitnik nagrade za najboljeg mladog izvođača u Srbiji za 2012. godinu

Dobitnik nagrade Dimitrije Parlić za predstavu Dunjaluk, 2016. godine.

 

Od 2012. godine radi kao plesni pedagog u studiju Ris i sa polaznicima kreira komad Porodični portret izveden na sceni Bitef teatra.
Od 2014. godine uspešno void seminare i radionice u Hrvatskoj, Makedoniji, Rumuniji, Češkoj, Poljskoj, Americi, sa “York Circuit Debris” company iz Njujorka.

2015. godine kreira svoju prvu profesionalnu predstavu Dunjaluk u produkiji Bitef teatra i izvođenju Bitef dens kompanije.

Iste godine radi u Narodnom pozorištu u Mariboru, (SNG) i postaje asistent Edvarda Kluga, sa kojim kao solista realizuje balet Per Gint.

2016. godine realizuje predstavu Stranac, u koprodukciji Nacionalne fondacije za igru i Hartefakt fonda. Iste godine postavlja Per Ginta u Nacionalnoj Operi u Rigi i osvaja nagradu Dimitrije Parlić za predstavu Dunjaluk, koju dodeljuje Udruženje Baletskih Umetnika Srbije.

2017. godine kao asistent Edvarda Kluga postavlja balet Per Gint u Novosibirsku.

 

Kritika:

„Premijera „Magbeta“ ostavila je publiku bez daha….Pokretom, plesom, mimikom, govorom tijela plesači su dočarali priču o vlastoljublju i bolesnim ambicijama… Fascinantno je kako su inscenirani i koreografski osmišljeni odnos Magbeta i njegove ambicijom ostrašćene supruge, njihova ljubavna igra koja se graniči sa patologijom… Ostajemo zatečeni koreografskim umjećem da se isprepletanost prošlosti, sadašnjosti i budućnosti iskaže kroz bičevanje krvlju o leđa Ledi Magbet.  I to kosom suđaja. Jezik plesa je pokazao svoju snagu dokazujući da svaki dio tijela može imati umjetničku ekspresiju. … Pamtiće se koreografija mladog Miloša Isailovića koji je briljirao u glavnoj ulozi, kao i neponovljiva Ana Ignjatović Zagorac kao Ledi Magbet….. Neobična tišina u publici tokom izvođenja više govori o njenoj opčinjenosti od ovacija na kraju“.

Radio Tivat, „I Šekspir bi aplaudirao“, Dragan Popadić i Sonja Štilet

 

„Ova predstava koreografa Miloša Isailovića u izvođenju plesača Bitef dens kompanije donela je uzbudljivo plesno tumačenje Šekspirove političke tragedije. Akteri su obučeni u istančano stilizovane, preovlađujuće crne kostime, (kostim Slavna Martinović), perfektno uklopljene u gotičku atmisferu škotske tragedije. Muzika kompozitora Draška Adžića jedan je od ključno važnih sastojaka igre, ona presudno utiče na građenje tamne osećajnosti, mreže pohlepe, zločina, ludila…. Miloš Isailović sugestivan je kao Magbet, ledenog lica i telesnih pokreta… Ana Ignjatović Zagorac kao Ledi Magbet, takođe je vrlo espresivna. Jedna od najmaštovitijih scena u predstavi je Magbetova borba sa Dankanom, ostvarena kroz igru senki. Simbolika senki je vrlo jaka, razumemo ih kao znak relativizacije ljudskog položaja na zemlji, iluzije moći. Kako je starogrčki pesnik Pindar napisao, čovek je san senke, prolazan na ovome svetu, privremen kao i njegova vlast“

Politika, „Zarobljenost u okovima vlasti“, Ana Tasić