УМЕСТО РЕЧИ РЕДИТЕЉА

Естетска стварност представе и неестетска стварност (живот), како то означавају теоретичари, подељене су рампом, рампа је „граница“ између те две паралелне стварности која постаје јединствена стварност у глави гледаоца. Наиме, ако гледалац дође на позорницу, рампа и даље остаје између њега и глумца, или ако глумац сиђе у гледалиште и додирне гледаоца, ствар се битно не мења јер рампа остаје, рампа је, у ствари, услов да представа постане могућа…

Управо кроз рампу струји целокупни животни процес и напаја и „обнавља“ стварност представе која се заправо одиграва у свести гледаоца. (Захваљујући и рампи представа и јесте „више и мање од живота“.)

То је неухватљива граница на којој се додирују ванпозоришна и позоришна стварност, место на коме се „животни процес“ претвара у „естетску стварност“ (уметничко дело).

Боро Драшковић, Режија гледаоца
(Круг маслином, Нови Сад, Позоришни музеј Војводине, 2011)

КРИТИКА:

http://www.kriticarskikaravan.org/kritika/aleksandar-milosavljevic-cetiri-brata/

Александар Милосављевић, Радио Београд 3: Позоришне актуелности - уторак, 21. новембар 2017.

http://www.kriticarskikaravan.org/kritika/aleksandra-glovacki-cetiri-brata/

Александра Гловацки, Радио Београд 202 - среда, 15. новембар 2017.

http://www.kriticarskikaravan.org/kritika/igor-buric-cetiri-brata/

Игор Бурић, Дневник, Нови Сад, 7. новембар 2017. године

Критике су део пројекта „Критичарски караван“ који реализује Удружење позоришних критичара и театролога Србије, под покровитељством Министарства културе и информисања.