ТРОУГАО - (ИЗ)ВАНРЕДНА ПЛЕСНА СЦЕНА

У току маја месеца, после веома успешног издања дигиталног Филозофског театра, Битеф театар реализује нову серију разговора, овога пута везаних за савремену плесну сцену, под називом  Наставимо из почетка -  ТРОУГАО - (ИЗ)ВАНРЕДНА ПЛЕСНА СЦЕНА.

У овим разговорима гости одговарају на питања везана за тренутну ситуацију у сфери плеса, перформанса али и шире, на пољу културе и уметности. Разматраће се и могуће перспективе, у ком правцу можемо или би требало да се крећемо, и који су механизми борбе за боље услове рада уметника на независној позоришној сцени. Такође, саговорници ће покушати да детектују шта је то ново узбудљиво, битефовско на европској позоришној сцени.

Ови разговори емитују се на youtube каналу Битеф театра једном недељно у форми једносатне емисије, у којој учествује три уметника или теоретичара који живе и раде у Србији, Берлину, Загребу, Штокхолму, Амстердаму, Љубљани…

У емисији у суботу 23. маја у 19 часова на youtube каналу Битеф театра ће учествовати Далија Аћин Thelander, кореографкиња, позоришни стваралац, активисткиња у области културе, Бојана Младеновић, кореографкиња, уметничка директорка СНДО, активисткиња у области културе и Маријана Цветковић, продуценткиња, кустоскиња, активисткиња у области уметности и културе.

Разговори ће гледаоцима бити доступни и након првог емитовања, и биће сачувани у архиви Битеф театра, као важно сведочанство о једном специфичном друштвеном периоду и околностима које су донеле велика искушења уметницима у њиховом раду и стваралаштву.

 

Далија Аћин Thelander, кореографкиња, позоришни стваралац, активисткиња у области културе

Ради на пољу извођачких уметности. Од 2008. године интензивно истражује и креира представе за децу у области савремене игре, а истовремено држи предавања о значају раног сусрета деце са позориштем и уметношћу.  Њен уметнички рад тежи да прошири поље позоришне праксе, он је интердисциплинаран и често захтева учешће публике.

Њене продукције креиране за младу публику приказиване су у Јапану, Кореји, Индији, Кини, Бразилу, Јужној Африци и Европи.

Њена кореографскa инталација за бебе Baby Space, креирана је у Србији, Пољској, Немачкој, Јапану, Кини, Сингапуру и Гренланду.

Представе Далија Аћин Thelander представљане су на бројним светским фестивалима, као што су Fratz, SWOP, ImPulsTanz, BITEF фестивал, Tanz im August, Les Particules, Perforations

2008. године добила је награду Prix Jardin d’Europe за представу Handle with great care, на фестивалу ImPulsTanz у Бечу. Оснивачица  је и координаторка платформе Генератор, која се бави развојем плесног театра за децу на Блакану. Кооснивачица и координаторка Станице, Сервиса за савремену игру у Београду, и коосинивачица организације Nomad Dance Academy, за коју је селектовала и продуцирала бројне програме.

Коосинвачица је и коселекторка фестивала Конденз у Београду. Сарађивала је са бројним редитељима и добила неколико награда за кореографије у драмским представама.

Као слободна уметница живи и ради у Штокхолму од 2012. године.

 

Бојана Младеновић, кореографкиња, уметничка директорка СНДО, активисткиња у области културе

Уметничка директорка SNDO - School for New Dance Development, студија за савремену кореографију на позоришној академији Амстердамског универзитета за уметност (Academy of Theatre and Dance/Amsterdam University of the Arts). Дипломирала је на DasArts-u (сада DAS Theatre), постдипломским студијама за савремене извођачке уметности у Амстердаму након којих су њени радови били продуцирани у позоришту Frascatii представљани у оквиру фестивала Something Raw, Beursschouwburg-a у Бриселу и Xing-a у Болоњи. Од 2010. године до 2014. године била је уметничка директорка Teatra Het Veem, где је подржавала радове нове генерације стваралаца на пољу кореографије, перформанса и других врста експерименталних извођачких уметности. Рођена је у Београду, где је до одласка у Амстердам живела и радила као кореограф, перформер и била једна од оснивачица Станице - Сервиса за савремени плес, Nomad Dance Akademije и Друге Сцене.

Бојана Младеновић је двоструки лауреат Фестивала кореографских минијатура у Београду, а њене кореографије извођене су у Народном позоришту, КПГТ-у, Битеф театру и Малом позоришту „Душко Радовић“. Бојанин рад је нашао своје солидне темеље у оквиру београдске независне плесне сцене - чињеница коју Бојана носи као значку поноса - а она сматра да је алармантно и неодговорно што ова сцена, двадесет година касније, није структурно подржана од државних и локалних органа задужених за дистрибуцију ресурса за уметност и културу у Београду.

 

Маријана Цветковић, продуценткиња, кустоскиња, активисткиња у области уметности и културе

Дипломирана историчарка уметности. Магистрирала менаџмент у култури и културну политику на Балкану на Универзитету уметности у Београду и Универзитету Лион 2. 

Покренула и реализовала велики број пројеката око иницијатива и организација (друга сцена, Станица Сервис за савремени плес, Nomad Dance Academy, Независна културна сцена Србије, КЦ Магацин, zajedničko.org), као и низ иницијатива међународне сарадње и размене.

Радећи на Универзитету уметности, учествовала је у оснивању UNESCO катедре за менаџмент у култури, на којој је гост предавач од 2009. године. 

Објавила је десетине есеја и чланака и уредила шест књига. Држи радионице и предавања о културној политици, развоју области савременог плеса, регионалној културној сарадњи, музејском менаџменту и независној културној сцени широм Европе.