-смео уметнички манифест који спаја истанчан лик са префињеном жонглажом -

#Манифесто је провокативан уметнички манифест пун хумора у извођењу транснационалне уметнице Хајди Блуменфелд. Интердисциплинарни соло у коме се стапају уметност циркуса и позоришта, при чему жонглирање доприноси сценском изразу на исти начин као и сама глума. У естетском смислу се #Манифесто наслања на традицију немачког варијетеа с почетка XX века док колективни имагинаријум европског гледаоца смешта у савремен контекст. Мада је виртуозна жонглерка, Хајди себе сматра пре свега перформерком која користи уметност жонглирања као средство изражавања. Како стварати уметност? Како бити уметник у времену када би свако желео да буде уметник? У доба процвата хипстеризма су ова питања нарочито релевантна. Протагонисткиња кроз жонглажу саопштава свој став о уметности. Иако представља ужитак за очи пар еxцелленце , жонглирање је у основи уметност ризика, дисциплине, непредвидивости. Све то карактерише и саму уметност. Представа стога истражује метафорички потенцијал жонглирања у контексту уметничког манифеста и перформанса.

Хајди Блуменфелд брише границе између кича и врхунске уметности, између озбиљног и смешног, између мушког и женског. Њена искреност и провокативност наводе публику да реагује, чиме се успоставља саучеснички однос између публике и лика. Мада се иза женског лика крије глумац, Хајди не допушта да јој буде непријатно због нечега што се у друштву сматра “другачијим”. Уместо тога се фокусира на поруку коју жели да пренесе и на саму уметност жонглирања коју изводи, па током представе “необично” прераста у “изузетно”.

#Манифесто је смео постдреговски соло који спаја истанчан лик са префињеном жонглажом. А изнад свега је искрен хвалоспев уметности, да не бисмо заборавили шта то она беше.