О ПРЕДСТАВИ

Плесна представа Магбет, наставак је репертоарске политике Битеф денс компаније, која има за циљ да публици представи нове правце развоја плесног театра, кроз кореографске инсценације великих дела светске књижевности. До сада су реализовани Шекспиров Отело, Дантеова Божанствена комедија, Молијеров Дон Жуан, Аристофанове Птице…

Кореографија представе Магбет поверена је младом кореографу Милошу Исаиловићу, који је у Битеф денс компанији остварио велики број изузетних играчких улога, а за своју прву кореографску поставку Дуњалук у продукцији Битеф театра, добио је награду Димитрије Парлић.

И у овој плесној поставци, базираној на класичном драмском концепту, Магбет ће бити само идејно полазиште за развој ауторовог виђења савременог света, у контексту атмосфере која влада у овом чувеном Шекспировом делу - то је мрачни свет завере, злочина, психолошких девијација, властољубља, страсти…

Савремено кореографско тумачење Магбета нуди прегршт сценских могућности. Лик Леди Магбет увек је изазивао посебну пажњу, а свакако врло је атрактивна и појава три вештице, које ће, као и сви остали ликови, бити визуелно уклопљене у ванвременски оквир, пружајући публици осећај модерносто, савремености и надасве универзалности Шекспирових идеја.

Јелена Кајго, уметничка директорка Битеф денс компаније

Критика

Премијера „Магбета“ оставила је публику без даха….Покретом, плесом, мимиком, говором тијела плесачи су дочарали причу о властољубљу и болесним амбицијама… Фасцинантно је како су инсценирани и кореографски осмишљени однос Магбета и његове амбицијом острашћене супруге, њихова љубавна игра која се граничи са патологијом… Остајемо затечени кореографским умјећем да се испреплетаност прошлости, садашњости и будућности искаже кроз бичевање крвљу о леђа Леди Магбет.  И то косом суђаја. Језик плеса је показао своју снагу доказујући да сваки дио тијела може имати умјетничку експресију. … Памтиће се кореографија младог Милоша Исаиловића који је бриљирао у главној улози, као и непоновљива Ана Игњатовић Загорац као Леди Магбет….. Необична тишина у публици током извођења више говори о њеној опчињености од овација на крају.

Радио Тиват, „И Шекспир би аплаудирао“, Драган Попадић и Соња Штилет

 

Ова представа кореографа Милоша Исаиловића у извођењу плесача Битеф денс компаније донела је узбудљиво плесно тумачење Шекспирове политичке трагедије. Актери су обучени у истанчано стилизоване, преовлађујуће црне костиме, (костим Славна Мартиновић), перфектно уклопљене у готичку атмисферу шкотске трагедије. Музика композитора Драшка Аџића један је од кључно важних састојака игре, она пресудно утиче на грађење тамне осећајности, мреже похлепе, злочина, лудила…. Милош Исаиловић сугестиван је као Магбет, леденог лица и телесних покрета… Ана Игњатовић Загорац као Леди Магбет, такође је врло еспресивна. Једна од најмаштовитијих сцена у представи је Магбетова борба са Данканом, остварена кроз игру сенки. Симболика сенки је врло јака, разумемо их као знак релативизације људског положаја на земљи, илузије моћи. Како је старогрчки песник Пиндар написао, човек је сан сенке, пролазан на овоме свету, привремен као и његова власт

Политика, „Заробљеност у оковима власти“, Ана Тасић