ТРОУГАО - (ИЗ)ВАНРЕДНА ПЛЕСНА СЦЕНА

У току маја месеца, после веома успешног издања дигиталног Филозофског театра, Битеф театар ће реализовати нову серију разговора, овога пута везаних за савремену плесну сцену, под називом  Наставимо из почетка -  ТРОУГАО - (ИЗ)ВАНРЕДНА ПЛЕСНА СЦЕНА.

У овим разговорима гости ће одговарати на питања везана за тренутну ситуацију у сфери плеса, перформанса али и шире, на пољу културе и уметности. Разматраће се и могуће перспективе, у ком правцу можемо или би требало да се крећемо, и који су механизми борбе за боље услове рада уметника на независној позоришној сцени. Такође, саговорници ће покушати да детектују шта је то ново узбудљиво, битефовско на европској позоришној сцени.

Ови разговори емитоваће се на youtube каналу Битеф театра једном недељно у форми једносатне емисије, у којој учествује три уметника или теоретичара који живе и раде у Србији, Берлину, Загребу, Штокхолму, Амстердаму, Љубљани…

Први разговор биће емитован у суботу 16. маја у 19 часова на youtube каналу Битеф театра у коме ће учествовати Дуња Јоцић, кореографкиња која живи и ради у  Амстердаму, Саша Божић, драматург и позоришни редитељ из Загреба и Исидора Станишић, кореографкиња, извођач и педагог савремене игре из Београда.

Разговори ће гледаоцима бити доступни и након првог емитовања, и биће сачувани у архиви Битеф театра, као важно сведочанство о једном специфичном друштвеном периоду и околностима које су донеле велика искушења уметницима у њиховом раду и стваралаштву.

 

Дуња Јоцић, кореографкиња

Рођена је у Београду 1978. године. Била је вицешампион у ритмичкој гимнастици и члан Југословенског Олимписког тима. Завршила је Средњу балетску школу Лујо Давичо 1998. године, а потом дипломирала на Плесној академији у Ротердаму.

Дуња Јоцић је играла у престижним плесним компанијама попут Club Guy and Roni, плесне компаније Emio Greco (Холандија), трупе Ballet du Nord (Француска), између осталих.

За плесно извођење у представи Midnight Rising  у трупи Club Guy and Roni, Дуња Јоцић је била  номинована за награду Golden Swan 2013. године.

Паралелно са играчком каријером сарађивала је са редитељем Николом Завишићем као кореограф у продукцијама у Југословенском драмском позоришту, Народном позоришту у Београду и Српском народном позоришту у Новом Саду.

2007. године креирала је свој први кратки плесни комад No flowers please, и освојила Прву награду, Награду публике и Специјалну награду за иновативност на Фестивалу кореографских минијатура у Београду.  2012. године поставља свој први целовечерњи комад Not Me, а исте године креира Сонете за Битеф данце компанију у Београду.

Креирала је са великим успехом награђиване плесне филмове Mirroring и Bird, који су приказивани на бројним светским фестивалима.

2015. креира плесни комад Don't talk to me in my sleep, 2017. представу Terra Incognita, а потом мултимедијални плесни комад La Mode, постављен за Spellbound Contemporary Ballet у Риму.

Исте године добила је BNG Bank Dance Prize за Изузетан таленат.

Дуња Јоцић живи и ради у Амстердаму.

 

Саша Божић, драматург и позиришни редитељ

Рођен је 1979. године у Винковцима.

Дипломирао је позоришну режију и радиофонију на Академији драмске умјетности у Загребу. Током студија као драматург сарађује са бројним признатим кореографима савременог плеас, као што су Isabele Schaad и Simone Aughterloney (Немачка), Francesca Scavette (Норвешка), Martine Pisani (Француска) и Далија Аћин (Србија). Потписује драматургију за награђиване представе попут Огољено и Nos Vamos a ver, а за заједнички пројекат с београдском уметницом Далијом Аћин Handle with a great care награђен је првом наградом Jardin d' Europe, на једном од најпрестижнијих европских фестивала ImPulsTanz у Бечу 2008. године.

Његови пројекти представљени су на Еуроказу, БИТЕФ-у, Трансеуропа фестивал-у, а сарађује са европским позоришним кућама Hebbel am Ufer (Немачка), Kaaitheatre (Белгија), Pact Zollverein и Gessnerale (Швајцарска)… Са Барбаром Матијевић води независну позоришну трупу de facto.

Врло успешно сарађује са Ксенијом Зец на бројним позоришним представама.

Режира запажена остварења, драму Ранка Маринковића Глорија у Театру &ТД са Наташом Дангубић у насловној улози и представу Носферату у продукцији трупе de facto, dance_lab collective и Театра &ТД.

Године 2012. први пут сарађује са престижним Дубровачким љетним играма где поставља ауторски рад Скуп: игре, који се бавио сећањима публике на култну представу Скуп у режији Косте Спаића.

Доцент је на Катедри сценског покрета при Одсјеку глуме Академије драмске умјетности у Загребу.

Помоћник је селекторке Дубровачких љетних игара за драмски програм.

 

Исидора Станишић, кореографкиња

Рођена је 1975. године у Београду. Завршила је Балетску школу Лујо Давичо у Београду, а потом се усавршавала у иностранству као стипендиста Националног кореографског центра у Монпељеу, стипендиста VEB DANS -а у Бечу и стипендиста Гете Института за Global Dans  у Дизелдорфу.

Основне академске студије у пољу кореографије завршила је на Институту за уметничку игру у Београду где је дипломирала са оценом 10, а тренутно је у фази израде мастер рада за звање мастер религиолог на интердисциплинарним студијама Универзитета у Београду. Ради као педагог савремене игре у Балетској школи Лујо Давичо и Битеф денс компанији. Остварује ауторске плесне представе и сарађује са позоришним редитељима на креирању сценског покрета. Њене представе гостовале су на бројним фестивалима у земљи и иностранству, где је држала и радионице плеса и покрета како за играче тако и за глумце. Као играч, у фебруару ове године, извела је свој ауторски перформанс Nothing can go wrong у Културном центру Србије у Паризу. Као кореограф награђена је на Фестивалу кореографских минијатура - лауреат.

Добитник је награде Димитрије Парлић за извођачки и кореографски допринос, као и Специјалне награде за иновативност за кореографију представе Град у продукцији Битеф театра, (обе додељује УБУС). Парлићеву награду добила је и 2018. за представу Простор за револуцију у продукцији Битеф театра. Добитник је Златне значке, награде коју додељује КПЗ Србије. Њени ученици награђивани су на светским плесним такмичењима.