ТРОУГАО - (ИЗ)ВАНРЕДНА ПЛЕСНА СЦЕНА

У току јуна месеца, Битеф театар настаје да реализује серију разговора везаних за савремену плесну сцену, под називом  Наставимо из почетка -  ТРОУГАО - (ИЗ)ВАНРЕДНА ПЛЕСНА СЦЕНА.

У овим разговорима гости одговарају на питања везана за тренутну ситуацију у сфери плеса, перформанса али и шире, на пољу културе и уметности. Разматраће се и могуће перспективе, у ком правцу можемо или би требало да се крећемо, и који су механизми борбе за боље услове рада уметника на независној позоришној сцени. Такође, саговорници ће покушати да детектују шта је то ново узбудљиво, битефовско на европској позоришној сцени.

Ови разговори емитују се на youtube kanalu Битеф театра једном недељно у форми једносатне емисије, у којој учествује три уметника или теоретичара који живе и раде у Србији, Берлину, Загребу, Штокхолму, Амстердаму, Љубљани…

У емисији у суботу 6.  јуна у 19 часова на youtube kanalu Битеф театра ће учествовати Исток Ковач, кореограф, директор плесне компаније ЕН-КНАП (Љубљана), Милош Исаиловић, играч и кореограф, Анђелија Тодоровић, кореографкиња.

Разговори ће гледаоцима бити доступни и након првог емитовања, и биће сачувани у архиви Битеф театра, као важно сведочанство о једном специфичном друштвеном периоду и околностима које су донеле велика искушења уметницима у њиховом раду и стваралаштву.

 

ИСТОК КОВАЧ, кореограф, директор плесне компаније ЕН-КНАП, Љубљана

Исток Ковач је кореограф, педагог и плесач, који је практично установио појам Словеначке савремене плесне сцене у контексту културног простора Европе, али и шире. 1993. године основао је интернационалну плесну компанију ЕН-КНАП у Левену, у Белгији. Годину дана касније седиште трупе пребацује у Љубљану. После четрнаест година, за време којих је трупа радила по пројектима, 2007. године Ковач је основао EnKnapGroup, прву сталну компанију савремене игре у Словенији, која почиње да ради као репероарски облик театра. Две године касније ЕН EN-KNAP Productions добија на руковођење простор Културног центра Шпански борци, а Исток Ковач постаје директор центра и програматор домаћег и међународног програма. Поред тридесет и четири пројекта, уметничког руковођења и педагошког рада, његов опус укључује и шест плесних филмова. За двадесет пет година постојања ЕН-КНАП је установио своју особену естетику и постао бренд на Европској културној сцени, радећи бројне значајне међународне копродукције.

За свој рад Исток Ковач је добио бројне домаће и међународне награде.

 

МИЛОШ ИСАИЛОВИЋ, играч и кореограф

Рођен је 1988. године у Лозници.  Током школовања у балетској школи Лујо Давичо постаје стипендиста Балетске академије у Цириху.

На Међународном балетском такмичењу “Tanz Olimp” 2005. године у Берлину осваја треће место, а у Ћезени (Италија), прво место.

Као солиста Народног позоришта играо је у балетима: Успавана лепотица , Лабудово језеро , Жизела, Дон Кихот, Нечиста крв, Укроћена горопад, Интервал, Дама с камелијама…

У Битеф Данце компанији играо је у представама Вољен, Отело, Божанствена комедија, Алпха Боyс, Сонети, Ако би смо сви мало утихнули, Yестердаy,  Желеће машине, Дон Жуан, Птице, Магбет…

За Битеф денс компанију као кореограф креирао је представе Дуњалук и Магбет.

За представу Дуњалук добио је награду Димитрије Парилћ за сезону 2015/2016, а за представу Магбет Специјалну награду на фестивал Пургаторије у Тивту.

2016 године креира представу Странац у копродукцији Националне Фондације за игру и Хартефакт фондације.

У Народном Гледалишчу у Марибору као солиста игра у представи “Peer Gynt” у кореографији Едварда Клуга. Као асистент Едварда Клуга ради у Националном балету Риге у Летонији, у великом балету Novosibirsk-a  у Русији, као и у Бечком балету Wiener Staatsoper у Аустрији. Тренутно као асистент Едварда Клуга ради на балету Мајстор и Маргарита у Бољшој театру у Москви.

 

АНЂЕЛИЈА ТОДОРОВИЋ, кореографкиња

Дипломирала је Балетску школу Лујо Давичо у Београду, а даље плесно образовање стицала је на бројним радионицама у Београду, Паризу, Лондону...

Од 1980. до 1983. године чланица је трупе Београдки нови балет, под вођством великана српског балета Душана Трнинића.

Учествовала је у представама Народног позоришта у Београду, Београдског драмског позоришта..., сарађивала је са кореографима и редитељима попут Дамира Златара Фраја, Наде Кокотовић, Лидије Пилипенко, Миљенка Штамбука, Јанеза Пипана и других...

Од 1986. до 1992. године чланица је Позоришта на Теразијама где остварује солистичке улоге.

1986. године постаје суоснивачица трупе СИГНУМ, под уметничким руководством Дејана Пајевића, а самостални кореографски рад остварује у многим драмским представама широм земље.

1994. године са групом аутора оснива ИСТЕР театар, чији је уметнички руководилац. Ова трупа са својим пројектима учествује на значајним фестивалима у Србији и свету, у Великој Британији, Немачкој, Италији, Румунији, Бугарској, Египту... Са ИСТЕР-ом добија награду Димитрије Парлић, затим награде на ИНФАНТ фестивалу, Фестивалу малих позоришних форми и Стеријином позорју.

Од 2012. до 2017. године била је председница Удружења балетских уметника Србије и директорка Фестивала кореографских мињатура, у организацији УБУС-а.

Живи и ради у Београду.