TROUGAO - (IZ)VANREDNA PLESNA SCENA

U toku juna meseca, Bitef teatar nastavlja da realizuje seriju razgovora vezanih za savremenu plesnu scenu, pod nazivom  Nastavimo iz početka -  TROUGAO - (IZ)VANREDNA PLESNA SCENA.

U ovim razgovorima gosti odgovaraju na pitanja vezana za trenutnu situaciju u sferi plesa, performansa ali i šire, na polju kulture i umetnosti. Razmatraće se i moguće perspektive, u kom pravcu možemo ili bi trebalo da se krećemo, i koji su mehanizmi borbe za bolje uslove rada umetnika na nezavisnoj pozorišnoj sceni. Takođe, sagovornici će pokušati da detektuju šta je to novo uzbudljivo, bitefovsko na evropskoj pozorišnoj sceni.

Ovi razgovori emituju se na youtube kanalu Bitef teatra jednom nedeljno u formi jednosatne emisije, u kojoj učestvuje tri umetnika ili teoretičara koji žive i rade u Srbiji, Berlinu, Zagrebu, Štokholmu, Amsterdamu, Ljubljani…

U emisiji u subotu 13. juna u 19 časova na youtube kanalu Bitef teatra  će učestvovati  Dragana Bulut, koreografkinja (Berlin),  Ana Vujanović teoretičarka kulture i Bojana Cvejić, teoretičarka.

Razgovori će gledaocima biti dostupni i nakon prvog emitovanja, i biće sačuvani u arhivi Bitef teatra, kao važno svedočanstvo o jednom specifičnom društvenom periodu i okolnostima koje su donele velika iskušenja umetnicima u njihovom radu i stvaralaštvu.

Dragana Bulut, koreografkinja

Dragana Bulut radi u polju savremenog plesa i koreografije. Poslednjih deset godina živi i radi u Berlinu, gde je diplomirala na master studijama odseka Solo/Dance/Authorship, na Univerzitetu umetnosti.

Kroz aproprijaciju različitih socijalnih formata kreira predstave zasnovane na tenziji između materijalnog i nematerijalnog, objekta i afekta, realnosti i fikcije.

Razvija svoje koreografske radove od 2005. godine, koje je predstavila u različitim nacionalnim i međunarodnim kontekstima, (HAU Berlin, Tanzquartier u Beču, Tanzim August festival, InTranzit festival u Berlinu, Haus der Kulturen der Welt, Euro-scene u Lajpcigu, , iDANS festival u Istanbulu, Fabrik Potsdam, Kondenz Festivalu u Beogradu, Judson Church i Danspace Projekt u Njujorku, , Explore Dance festival u Bukureštu Balkan Dance Platformi, itd.)  Dragana je kao izvođač sarađivala sa Meg Stuart/Damaged Goods, Tinom Sehgalom, Ivom Dimčevim, Charles Linehanom, između ostalih...

Dobitnica je nagrade za mlade evropske koreografe Prix Jardind’Europe. Dvostruka je dobitnica Evropske stipendije za savremeni ples dance WEB 2004. i 2008. godine u Beču, kao i Strictly Seattle stipendije u Sijetlu 2005. godine. Dobitnica je druge, treće i nagrade publike na Festivalu koreografskih minijatura u Beogradu.

Od 2013-15. godine bila   je stipendista Academie Schloss Solitude u Štutgartu. 2016. godine  dobija  CAA stipendiju u Berlinu. Članica je Stanice - servisa za savremeni ples u Beogradu.

 

Ana Vujanović, teoretičarka kulture

Ana Vujanović je radnica u kulturi fokusirana na spajanje kritičke teorije i savremene umetnosti. Doktorirala je na Društvenim naukama (Thetare Studies), i na post diplomskim studijama Kulture i Rodnih studija.

Predaje na brojnim evropskim univerzitetima, a bila je gostujući profesor na Studijama Performansa na Univerzitetu u Hamburgu. Od 2016. godine članica je tima i mentor na SNDO SNDO School for New Dance Development u Amsterdamu. Bila je članica redakcije kolektiva TkH, Teorija koja hoda, i glavna urednica TkH-a, časopisa za teoriju izvođačkih umetnosti od 2001. do 2017. godine.

Učestvovala je u brojnim umetničkim projektima, (performansima, pozorišnim i plesnim predstavama, video i filmskim projektima), kao i dramaturškinja i ko-autorka sa umetnicima poput Marte Popivode, Dragane Bulut, Eszter Salamon, Christine de Smedt...

Objavila je brojne članke i knjige, od kojih je poslednja Public Sphere by Performance, zajedno sa Bojanom Cvejić, u Berlinu 2012 godine. Trenutno uređuje kolekciju Live Gathering: Performance and Politics in Contemporary Europe, i radi na dokumentarnom filmu Resisting Landscapes, koji režira Marta Popivoda.

Bojana Cvejić, teoretičarka

Bojana Cvejić je umetnica i teoretičarka performansa koja živi i radi u Briselu. Ko-osnivačica je platforme TkH, sa kojom je realizovala brojne projekte i publikacije. Doktorirala je Filozofiju na Centru za istraživanja moderne Evropske filozofije u Londonu, a osnovne i master studije završila je u Beogradu, na Muzičkoj akademiji, na odseku za Muzikologiju.

Njene najnovije publikacije su Choreographing Problems: Expressive Concepts in European Contemporary Dance and Performance, Drumming & Rain: A Choreographer’s Score, u ko-autorstvu sa An Terez De Kersmaker, Parallel Slalom: Lexicon of Nonaligned Poetics, i Public Sphere by Performance, u ko-autorstvu sa Anom Vujanović .

Bila je ko-autorka, dramaturškinja ili performerka u brojnim plesnim i pozorišnim predstavama, od 1996. godine naovamo, i sarađivala je sa značajnim autorima među kojima su: J. Ritsema, X. Le Roy, E. Salamon, M. Ingvartsen, C. De Smedt …

Režirala je pet eksperimentalnih opera, od koji je opera Don Đovani izvedena na BITEF festivalu 2008. godine.

Bojana Cvejić predaje na nekoliko studijskih programa širom Evrope, a nedavno je postavljena za profesora Filozofije umetnosti, na doktorskim studijama na Fakultetu za medije i komunikacije Univerziteta Singidunum u Beogradu. Njena trenutna istraživanja fokusirana su na socijalnu koreografiju i nove tehnologije u umetnosti performansa.