ТРОУГАО - (ИЗ)ВАНРЕДНА ПЛЕСНА СЦЕНА

У току јуна месеца, Битеф театар наставља да реализује серију разговора везаних за савремену плесну сцену, под називом  Наставимо из почетка -  ТРОУГАО - (ИЗ)ВАНРЕДНА ПЛЕСНА СЦЕНА.

У овим разговорима гости одговарају на питања везана за тренутну ситуацију у сфери плеса, перформанса али и шире, на пољу културе и уметности. Разматраће се и могуће перспективе, у ком правцу можемо или би требало да се крећемо, и који су механизми борбе за боље услове рада уметника на независној позоришној сцени. Такође, саговорници ће покушати да детектују шта је то ново узбудљиво, битефовско на европској позоришној сцени.

Ови разговори емитују се на youtube kanalu Bitef teatra једном недељно у форми једносатне емисије, у којој учествује три уметника или теоретичара који живе и раде у Србији, Берлину, Загребу, Штокхолму, Амстердаму, Љубљани…

У емисији у суботу 13. јуна у 19 часова на youtube kanalu Bitef teatra  ће учествовати  Драгана Булут, кореографкиња (Берлин),  Ана Вујановић теоретичарка културе и Бојана Цвејић, теоретичарка.

Разговори ће гледаоцима бити доступни и након првог емитовања, и биће сачувани у архиви Битеф театра, као важно сведочанство о једном специфичном друштвеном периоду и околностима које су донеле велика искушења уметницима у њиховом раду и стваралаштву.

Драгана Булут, кореографкиња

Драгана Булут ради у пољу савременог плеса и кореографије. Последњих десет година живи и ради у Берлину, где је дипломирала на мастер студијама одсека Solo/Dance/Authorship, на Универзитету уметности.

Кроз апропријацију различитих социјалних формата креира представе засноване на тензији између материјалног и нематеријалног, објекта и афекта, реалности и фикције.

Развија своје кореографске радове од 2005. године, које је представила у различитим националним и међународним контекстима, (ХАУ Берлин, Tanzquartier у Бечу, Tanzim August фестивал, InTranzit фестивал у Берлину, Haus der Kulturen der Welt, Euro-scene у Лајпцигу, , iDANS фестивал у Истанбулу, Фабрик Потсдам, Конденз Фестивалу у Београду, Judson Church и Danspace Projekt у Њујорку, , Explore Dance фестивал у Букурешту Balkan Dance Platformi, итд.)  Драгана је као извођач сарађивала са Meg Stuart/Damaged Goods, Тином Сехгалом, Ивом Димчевим, Charles Linehanom, између осталих...

Добитница је награде за младе европске кореографе Prix Jardind’Europe. Двострука је добитница Европске стипендије за савремени плес данце WЕБ 2004. и 2008. године у Бечу, као и Strictly Seattle стипендије у Сијетлу 2005. године. Добитница је друге, треће и награде публике на Фестивалу кореографских минијатура у Београду.

Од 2013-15. године била   је стипендиста Academie Schloss Solitude у Штутгарту. 2016. године  добија  ЦАА стипендију у Берлину. Чланица је Станице - сервиса за савремени плес у Београду.

 

Ана Вујановић, теоретичарка културе

Ана Вујановић је радница у култури фокусирана на спајање критичке теорије и савремене уметности. Докторирала је на Друштвеним наукама (Thetare Studies), и на пост дипломским студијама Културе и Родних студија.

Предаје на бројним европским универзитетима, а била је гостујући професор на Студијама Перформанса на Универзитету у Хамбургу. Од 2016. године чланица је тима и ментор на СНДО SNDO School for New Dance Development у Амстердаму. Била је чланица редакције колектива ТкХ, Теорија која хода, и главна уредница ТкХ-а, часописа за теорију извођачких уметности од 2001. до 2017. године.

Учествовала је у бројним уметничким пројектима, (перформансима, позоришним и плесним представама, видео и филмским пројектима), као и драматуршкиња и ко-ауторка са уметницима попут Марте Попиводе, Драгане Булут, Eszter Salamon, Christine de Smedt...

Објавила је бројне чланке и књиге, од којих је последња Public Sphere by Performance, заједно са Бојаном Цвејић, у Берлину 2012 године. Тренутно уређује колекцију Live Gathering: Performance and Politics in Contemporary Europe, и ради на документарном филму Resisting Landscapes, који режира Марта Попивода.

Бојана Цвејић, теоретичарка

Бојана Цвејић је уметница и теоретичарка перформанса која живи и ради у Бриселу. Ко-оснивачица је платформе ТкХ, са којом је реализовала бројне пројекте и публикације. Докторирала је Филозофију на Центру за истраживања модерне Европске филозофије у Лондону, а основне и мастер студије завршила је у Београду, на Музичкој академији, на одсеку за Музикологију.

Њене најновије публикације су Choreographing Problems: Expressive Concepts in European Contemporary Dance and Performance, Drumming & Rain: A Choreographer’s Score, у ко-ауторству са An Terez De Kersmaker, Parallel Slalom: Lexicon of Nonaligned Poetics, i Public Sphere by Performance, у ко-ауторству са Аном Вујановић .

Била је ко-ауторка, драматуршкиња или перформерка у бројним плесним и позоришним представама, од 1996. године наовамо, и сарађивала је са значајним ауторима међу којима су: Ј. Ритсема, X. Le Roy, Е. Саламон, М. Ингвартсен, C. De Smedt …

Режирала је пет експерименталних опера, од који је опера Дон Ђовани изведена на БИТЕФ фестивалу 2008. године.

Бојана Цвејић предаје на неколико студијских програма широм Европе, а недавно је постављена за професора Филозофије уметности, на докторским студијама на Факултету за медије и комуникације Универзитета Сингидунум у Београду. Њена тренутна истраживања фокусирана су на социјалну кореографију и нове технологије у уметности перформанса.