У Битеф театру у току су пробе представе "Секс-уметност-комунизам" редитеља Бојана Ђорђева, чија је премијера планирана 3.марта 2021.године, на рођендан Битеф театра.
Позоришни пројекат, по тексту Тамаре Антонијевић, Бојана Ђорђева и Тање Шљивар бави се наслеђем двадесетог века из перспективе три револуције које су га обележиле и промениле човечанство. Реч је о револуцији уметничке авангарде, комунистичкој и сексуалној револуцији, које укидају претходни поредак, и захтевају духовну, материјалну и телесну еманципацију човека. Како се односити према наслеђу еманципације у дубоко реакционарном времену, када се освојене и прокламоване слободе и технолошки напредак користе за промоцију конзервативних друштвених струја, или се чак, заједно с научним достигнућима поричу, потискују, смештају у архиве и скланајају из јавног дискурса у ком је наизглед на „слободном тржишту идеја“ дозвољено рећи све и без последица, питање је које поставља ова представа.
Те теме артикулишу фигуре троје стваралаца из двадесетог века: Маргерит Дирас, Оскар Давичо и Пјер Паоло Пазолини, које као опсене, духови, заузимају наш сценски простор. Промишљањем њихових дела, живота и политичког ангажмана настаје визуелни, језички и изведбени текст представе. Давичо, надреалиста и комуниста еротизованог језика који буја незаустављивом снагом побуне, Дирас са анорексичном, разарајућом реченицом као врхунском еротиком текста и тела, и Пазолини у потрази за светим, народним, и са презиром према конзумеризму, као сведоци, пророци и критичари двадесетог, решетају наш двадесет први век сликама, питањима и тврдњама. Рад на представи је започет недељу дана пре проглашења пандемије а премијерна извођења су заказана тачно годину дана касније. Да ли нас је година, у којој смо били не само сведоци већ и директне жртве урушавања и нестајања руина здравственог и социјалног система, одвела даље од ове три фигуре, или смо им, напротив никад ближе? Између заборављених револуција двадесетог века и „нормалности“ коју смо напустили суочени са пандемијом, Дирас, Давичо и Пазолини нам се враћају, не само као утваре прошлости или пророци онога што нам се већ догодило, већ као неколицина од бројних гласова који израњају из какофоније простора друштвености - текста, филма и поезије, али и улице, хаустора, чамаца за спашавање или друштвених мрежа.
Секс-уметност-комунизам је копродукција Битеф театра и Удруженог уметничког рада у оквиру пројекта Create to Connect - Create to Impact. Представу је подржао Фонд Креативна Европа Европске Уније.
Оцените - укупно гласова 0