У ЧЕЉУСТИ МЕДВЕДА

Подела:

Раул Валенберг - Шведски дипломата, 32 године старости у почетним сценама, постепено стари у комаду до четрдесетих

Агент - члан тајне службе Совјестког Савеза; у већини комада има 20 и нешто година, све до 30 и нешто, а у првој и последњој сцени има 93 године   

 

Ауторска Напомена:

Агент Руске тајне службе испитује великог хуманитарца. Зашто би ризиковао живот за људе који му нису ништа? Зашто су били умешани Американци? Полако Агент открива истиниту причу.

Затвореник је Раул Валенберг, Шведски дипломата који је помогао да се спасе до 100,000 људи из ратом разорене Мађарске.

Драма се заснива на истинитим догађајима. Приказује сукоб две особе, као и Русије и Запада.

Дејвид Крук

 

Лубјанка је била најгори затвор у Совјетском Савезу после рата, у њега су спроведени разни нацисти, ратни, а и други злочинци који су пали у руке НВКД-у, касније преименованог у КГБ. Код нас је УДБА имала сличну сврху, да испитује и пресуђује непријатељима државе. То су наравно могли бити и странци. Управо ово се дешава Валенбергу, Шведском дипломати који завршава у овој "чељусти медведа". Ту почиње наша представа иако историја нема више да нам каже, колико су га држали, како и када је преминуо. Баш у том вакуму, у тој строго чуваној државној тајни, се одвија овај комад. Шта су га све питали, шта је он уопсте могао да одговори да извуче живу главу? А замислите на моменат себе, у ћелији, како се ослањате на своју државу да вас извуче... Да ли сте ви издали државу, или је она издала вас? И да ли це ико да се позабави вама?

Светлана Димчовић

 

 

 

Светлана Димчовић

Рођена 1975. у Београду. Дипломирала Драмске Уметности и Енглеску Књижевност на Универзитету у Бирмингему 1997 године. 2001. године изабрана као члан редитељског програма Роyал Натионал Позоришта у Лондону. Ради као Асистент Режије и Драматургије у Оранге Трее Позоришту у Лондону од 2001. до 2002. године, где режира драму Харолда Пинтера „ Нека Врста Аљаске“. Од 2003. до 2005. године ради као Режисер у Гате Позоришту у Лондону, успоставља нове везе са земљама чије драме се ретко изводе на Енглеском говорном подручју. Од 2003. године ради са Британским Саветом на унапређењу нове драме и извођењу страних писаца ван њихових говорних подручја (Тхе Фенце и ИЕТМ). Режира и гостује у Финској, Русији, Литванији, Индији, Словенији, Мађарској, Аустрији. Добија награде од Министарства за Културу у Енглеској и Финској, као и од многих интернационалних организација. Преводи више од 30 позоришних и радио драма, за ББЦ, Роyал Цоурт Тхеатре у Лондону, Роyал Схакеспеаре Цомпанy, Wест Yорксхире Плаyхоусе, као и многобројна друга позоришта, укљуцујуци драму Сем Сепарда     „Бог Пакла“ за Атеље 212. Представља Роyал Натионал Тхеатре са радом “Запевај за Момке у Јаипуру”, Индији, на ФИРТ симпозијуму (издато 2008). Пише радове о свом искуству за Британски Савет, као и друге организације. 

2005. године добија награду за нови мјузикл и адаптацију дневника из Другог Светског Рата. Оснива трупу Мерцхант Цултуре 2013. године са циљем дигитализације уметности, укљуцујуци и позористе.

 

Режије: Деар Мр Брансон (Мерцхант Цултуре YоуТубе канал), Људски Мед (Yоунг Виц, Лондон), Оркестар Марсира И Даље (Скy ТВ, Барбицан Тхеатре, Бусх Тхеатре, Саге Гатесхеад Тхеатре), Ј***те.цом - Прица о Мехурима и Краховима (Траверсе Тхеатре Единбургх, драма Дејвида Крука), Базен (Авигнон Фестивал), Истиноговорник (Кинг’с Хеад, Лондон, драма Дејвида Крука), Девојке из Белфаста (Кинг’с Хеад, Лондон),Тхе Поттинг Схед (Финбороугх Тхеатре, Лондон, драма Грахам Греене-а), Оаза(Гвадалуп, Кариби), Глас са Улице (Бусх Тхеатре, Лондон), Бог Пакла (Атеље 212),Напољу (Оранге Трее Тхеатре, Лондон), Литвански Фестивал (Уметнички Директор и Режисер, Соутхwарк Плаyхоусе, Лондон), Зува се Распада ( Лyриц Тхеатре Хаммерсмитх, Лондон), Професионалац (Цитизенс, Гласгоw, Шкотска), Берачи Печурки(Соутхwарк Плаyхоусе, Лондон), Писци, Генерација (Артс Принтинг Хоусе, Вилнус, Литванија); Сломљена (Риверсиде Студиос, Лондон); Млади Писци (Куд Содобност, Љубљана, Словенија); ИракДоц - Карол Черчил (Позориште Нове Драме, Москва, Русија); Стадт Ланд Фисцх ( Тампере Фестивал, Финска); Операција Емоционална Вербализација ( Wест Yорксхире Плаyхоусе, Леедс); Краљица Ц (Гате Тхеатре, Лондон);Пут у Нешвил (Сохо Тхеатре, Лондон); Заборављени Град (Yоунг Виц, Лондон);Бродолом, Босански Лонац у Паризу (Арцола Тхеатре, Лондон); Нема разлике и Посете су од.... ( Wест Yорксхире Плаyхоусе, Леедс); Падамо и Кажњени (ИЦА, Лондон);Нека Врста Аљаске (Оранге Трее Тхеатре, Лондон); Најмљени (Цоуртyард Тхеатре, Лондон); Састанак на Слепо и Доручак без Избора ( Етц Тхеатре, Лондон).

Опера: Разгледнице из Андалузије (БАЦ, Лондон).

Циркус: Шекспирова Бура ( Адаптација и Режија, Фацторy, Wарwицк).

 

Дејвид Крук :

Дејвидов први комад, “Невидљиви Мајмун”, је написан за децу у стиху. Његова модерна верзија опере Моцарта / Да Понтеа “Дон Ђовани” је премијерно изведена у Енглеској Истоцној Опери. Његова комедија “Истиноговорник“ у режији Светлане Димчовић је изведена 2012.  

“Ј***те.цом - Прича о Мехурима и Краховима”, је Дејвидова прва драма, премијерно изведена у Траверс Позористу у Единбургу 2016. у режији Светлане Димчовић.

 

Аутор је захвалан Ници Шпиро за подршку у току рада на комаду!