Dvostruko 54. i 55. izdanje Bitef festivala večeras je zatvoreno repriznim izvođenjem predstave Fleš, na sceni „Olivera i Rade Marković“ Beogradskog dramskog pozorišta. Nakon izvođenja predstave-instalacije francuskog umetnika Franka Vigrua, održano je svečano proglašenje dobitnika nagrada.
Predstava „Kao da kraj nije ni sasvim blizu” u produkciji Bitef teatra, po tekstu Maje Pelević, a u režiji Nikole Zavišića, osvojila je “Nagradu publike”.
Predstava je, kako navode autori, inspirisana suptilnim prebacivanjem sveta, odnosa i ljudskih interakcija u digitalnu realnost, pokušajem promišljanja nekih novih oblika suživota i zajedništa čoveka i mašine u najintenzivnijim vremenima koje smo iskusili do sad. Ovo specifično teatarsko delo između je instalacije i predstave, dodaju autori, i kao „vizuelni haiku sa elementima virtuelne realnosti“, a predviđeno je za publiku od pet osoba. Publika je ujedno i izvođač ove predstave, a ceo tim okupljen oko projekta zajedno je učestvovao u stvaranju njenog koncepta.
Autorski tim predstave čine: Maja Pelević (tekst), Nikola Zavišić (režija), Filip Mikić (video i VR), Anja Đorđević (kompozitor), Mina Strugar (produkcija zvuka), Jelena Piljić (asistentkinja režije i video produkcije), Sanjin Ćorović (asistent video produkcije) i Katarina Vojnović (organizatorka).
Podsećamo, dvostruko izdanje Bitefa (54. i 55.) održano je od 13. do 25. septembra pod sloganom Na ivici budućnosti. U toku festivala, imali smo priliku da pogledamo dvanaest predstava iz Belgije, Francuske, Nemačke, Srbije, Hrvatske, Irana, Austrije, Meksika i Čilea. Centralna tema festivala je bila vezana za pojam posthumanizma, u smislu vizije sveta koji bi u budućnosti mogao da bude manje antropocentričan, između ostalog, zahvaljujući i ekološkim katastrofama za koje smo sami odgovorni.