ЖИШКА је кореографски рад Ане Дубљевић са савременом еротском поезијом. Изведен је у сарадњи са Марком Милићем, Тамаром Пјевић, Бојаном Стојковић и Игором Коругом. До ЖИШКЕ Дубљевић долази преко Кореоеротикона (2016), истраживања феминистичких порно-пејзажа (2017), кроз дугогодишња кореографска, теоријска и визуелна истраживања.
У свом кратком појављивању жишка осветли простор који је окружује, покаже контуре времена, даје назнаке сличности и разлика. Жишке се мешају у свакодневицу. Некада сметају па их загасимо, некада им само понудимо осмех препознавања у пролазу, а некада дозволимо да потпале малу или велику ватру. Жишка опрљи глас и тело, звук и текстуре, реч и облик. Жишка пита хоће ли „ватре овог пакла бити једина ствар која нас презнојава“?
Милица Ивић
*коришћен цитат је из песме „Кад апокалипса дође“, Сиjeра де Малдер
Credits: Ocean Vuong “Predanost (Devotion)” preveo Nikola Matić; Gordana Stošić „Kikot jeseni“; Marie Howe “Practicing”; „Nikki Giovani „Seduction“; Dorianne Laux “Kissing Again”; Milena Marković „Hodaš kao kralj“; Carolyn Creedon „Wet“; Philip Metres „Prayer“; E.E.Cummings “Sonet VII” prevela Ivana Maksić; Katalin Ladik „Sedi na smeđem panju“; Nikki Giovanni „Your Shower“; Lucille Clifton „To A Dark Moses“ 1 ; Tyler Knott Gregson „Can I Drink You“; Jane Hirshfield „I Have No Use for Virgins“ 2 ; Daryl Muranaka „What I Asked For“; Megan Falley „The Atheist“; Ivan Rastegorac „ Sjajna ženska“; John Stammers “House on the Beach”; Nela Šukara „Super lepak“, „Opet o Giovanniju“, „Vrelina“, „Ponovo“, „Setiću se“; Zlatko Krasni “Putovanje u Timbuktu“; E.E. Cummings „Sonet XVI“ prevela Ivana Maksić; Sappho “Fragment 38”; Gabe Moses „ How To Make Love to a Transperson“; “ Ljubavna pesma Šu-Sina“; Sharon Olds „Ecstasy“; Sierra DeMulder „When the Apocalypse Comes“.
Оцените - укупно гласова 0