Osam ljudi se nalazi na nenaseljenom ostrvu. Razlozi za to što su se našli tamo su različiti. Neki su doživeli brodolom, neki su pobegli od rata, a neki od tempa života i problema koje ne mogu da savladaju. Oni nemaju gde da se vrate, a teško im je da se na date uslove adaptiraju. Ta neizvesnost sa kojom se suočavaju pokreće u njima različita pitanja i osećanja.
Plesni komad „Ostrvo“ bavi se temom migracija ljudi, ali bez konkretnog političkog konteksta koji bi se mogao očekivati. Bez referenci na to gde se radnja odvija, u kom delu sveta, u kom vremenu, ili kom narodu ti ljudi pripadaju. Konfuzija i nelagoda sa kojom se likovi na ostrvu u početku suočavaju, zapravo može imati neočekivano dobar ishod. I to je glavna dramaturška i idejna linija ovog komada, da migracija nije samo nužno tegoba i nesreća, ostavljanje nečega iza sebe i prihvatanje nečeg novog i drugačijeg, već i moguće pronalaženje novih vrednosti i građenje boljeg i lepšeg života. Ostrvo tako ne mora biti simbol izolovanosti i usamljenosti, već mesto pronalaska drugačijeg tempa i pogleda na život, uspostavljanje distance sa stvarima koje nas opterećuju ili čine nesrećnim. Reč je o simboličkom, možda utopijskom, mestu spokoja kojem svi težimo.
Jo Stromgren je najznačajniji Norveški i jedan od vodećih Evropskih koreografa. Diplomirao je na Nacionalnoj baletskoj akademiji u Oslu, kao igrač i kao koreograf. Pored igračke i koreografske, razvijao je i karijeru dramskog pisca i reditelja. Osnivač je i umetnički direktor Jo Stromgren plesne kompanije koja je osnovana 1998. godine kao državna kompanija. Stalni je koreograf Opere u Oslu od 2012. godine. Član je brojnih udruženja i dobitnik brojnih nagrada u oblasti plesa i pozorišta. Kreirao je preko sto pedeset plesnih i pozorišnih komada u sedamdeset zemalja. Sarađivao je sa najboljim svetskim kompanijama u Nemačkoj, Švajcarskoj, Holandiji, Španiji, Poljskoj, Rusiji, Americi... Kreira podjednako neoklasične balete za nacionalne baletske kuće, kao i savremene plesne predstave.
Ocenite - ukupno glasova 0