Плесна представа “(муш)кост у грлу” је проистекла из уметничко-истраживачког процеса, који је истраживао кроз кореографске и извођачке праксе појам токсичног маскулинитета и његове атрибуте (мачизам, мизогинија и фемицид, (ауто)хомофобија, милитаризам и радикални национализам) који су садржани у самом телу, у форми архиве мушкости у телу и њен утицај на тело.

Представа приказује скуп различитих погледа на мушкост, од стране 5 младића, који непрекидним промишљањем, изнова нуде алтернативне мушкости, поигравајући се наученим телесним радњама и дискурсима, одводећи их до апсурда, и делећи интимне исказе о сопственом одрастању чврсто оивиченом социјалним нормама. Феномену се приступило кроз призму сценских документација и спекулација, о специфичним ситуацијама, од индивидуалних до колективних.

Представа ставља фокус на телесне акције, наратив и операције који се инкорпорирају током сазревња, у тело мучкарца и тиме чине валер специфичних шаблона понашања које то тело под притиском друштва, производи, и симултано, то тело, бива посматрано као аутор штетних последица које има по савремено друштво у целини, жене, али и на саме мушкарце, поготово у патријархалним друштвима, где социјализација дечака, често нормализује насиље.

Мушкост и тело се узајамно обликују, са питањем колико је могуће да се тело (и делимично и у којим животним ситуацијама) одупре токсичној мушкости, а на који начин јој се приклоњава?

Анализира конфликтне телесне обрасце испољавања мушкости/фемининости, код извођача, и у којој мери постоје умећа толеранције, и баратања дијапазоном манифестовања и амортизовања мушкости у свом телу, и да ли се тај феномен може посматрати као потенцијал за проширене праксе или конфликт кроз унутрашњи доживљај, искуство, перцепцију менталног здравља.

Сама чињеница да се у уметничком процесу сарађује са извођачким уметницима различитих сексуалних идентитета и различитих извођачких пракси и искустава, и ставља их у фокус на сцени, док се ауторски тим примарно садржи од сарадница из различитих уметничких дисциплина, тако снажно охрабрује и слави све њихове индивидуе - представља рушење хетеронормативних образаца и пркоси патријархалним начелима.

“(муш)кост у грлу” представља намеру да се слободно говори и промишља о опасним потенцијалима мужевности у савременом друштву, и тако покуша да изађе из скале табу тема, којих нажалост данас има бројних.

Са циљем да анализа и отвора даља питања, најпре не представља генерализацију и нуђење коначног решења, већ приказује детаљнији увид у одређени феномен и претпоставља колективно политично деловање у друштву предлажући практиковање нових облика размене нежности и љубави у заједнишву.

Подршка

Плесна представа се реализовала уз подршку Реконструције Женски Фонд и Western Balkan Youth Cultural Fund-a (Овај вишегодишњи пројекат подржавa German Federal Foreign Office и спроводи Regional Youth Cooperation Office (RYCO)), КЦ Магацин, Станица - Сервис за савремени плес, Nomad dance Academy Slovenia / Cofestival, “Nonaligned movements” пројекта.