Plesna predstava “(muš)kost u grlu” je proistekla iz umetničko-istraživačkog procesa, koji je istraživao kroz koreografske i izvođačke prakse pojam toksičnog maskuliniteta i njegove atribute (mačizam, mizoginija i femicid, (auto)homofobija, militarizam i radikalni nacionalizam) koji su sadržani u samom telu, u formi arhive muškosti u telu i njen uticaj na telo.
Predstava prikazuje skup različitih pogleda na muškost, od strane 5 mladića, koji neprekidnim promišljanjem, iznova nude alternativne muškosti, poigravajući se naučenim telesnim radnjama i diskursima, odvodeći ih do apsurda, i deleći intimne iskaze o sopstvenom odrastanju čvrsto oivičenom socijalnim normama. Fenomenu se pristupilo kroz prizmu scenskih dokumentacija i spekulacija, o specifičnim situacijama, od individualnih do kolektivnih.
Predstava stavlja fokus na telesne akcije, narativ i operacije koji se inkorporiraju tokom sazrevnja, u telo mučkarca i time čine valer specifičnih šablona ponašanja koje to telo pod pritiskom društva, proizvodi, i simultano, to telo, biva posmatrano kao autor štetnih posledica koje ima po savremeno društvo u celini, žene, ali i na same muškarce, pogotovo u patrijarhalnim društvima, gde socijalizacija dečaka, često normalizuje nasilje.
Muškost i telo se uzajamno oblikuju, sa pitanjem koliko je moguće da se telo (i delimično i u kojim životnim situacijama) odupre toksičnoj muškosti, a na koji način joj se priklonjava?
Analizira konfliktne telesne obrasce ispoljavanja muškosti/femininosti, kod izvođača, i u kojoj meri postoje umeća tolerancije, i baratanja dijapazonom manifestovanja i amortizovanja muškosti u svom telu, i da li se taj fenomen može posmatrati kao potencijal za proširene prakse ili konflikt kroz unutrašnji doživljaj, iskustvo, percepciju mentalnog zdravlja.
Sama činjenica da se u umetničkom procesu sarađuje sa izvođačkim umetnicima različitih seksualnih identiteta i različitih izvođačkih praksi i iskustava, i stavlja ih u fokus na sceni, dok se autorski tim primarno sadrži od saradnica iz različitih umetničkih disciplina, tako snažno ohrabruje i slavi sve njihove individue - predstavlja rušenje heteronormativnih obrazaca i prkosi patrijarhalnim načelima.
“(muš)kost u grlu” predstavlja nameru da se slobodno govori i promišlja o opasnim potencijalima muževnosti u savremenom društvu, i tako pokuša da izađe iz skale tabu tema, kojih nažalost danas ima brojnih.
Sa ciljem da analiza i otvora dalja pitanja, najpre ne predstavlja generalizaciju i nuđenje konačnog rešenja, već prikazuje detaljniji uvid u određeni fenomen i pretpostavlja kolektivno politično delovanje u društvu predlažući praktikovanje novih oblika razmene nežnosti i ljubavi u zajednišvu.
Podrška
Plesna predstava se realizovala uz podršku Rekonstrucije Ženski Fond i Western Balkan Youth Cultural Fund-a (Ovaj višegodišnji projekat podržava German Federal Foreign Office i sprovodi Regional Youth Cooperation Office (RYCO)), KC Magacin, Stanica - Servis za savremeni ples, Nomad dance Academy Slovenia / Cofestival, “Nonaligned movements” projekta.

kost_u_grlu_milo_janji_3.png)
kost_u_grlu_milo_janji_2.png)
kost_u_grlu_milo_janji_1.png)












Ocenite - ukupno glasova 0